Beställning

Du måste vara över 18 år för att kunna lägga en beställning, alternativt ha målsmans godkännande.

 

Betalningsmetoder

Vi erbjuder 4 sätt att betala:

1) Kreditkort och direktbetalning bank med Payson (Visa, Mastercard, samt de 4 storbankerna)*

2) Kreditkort och direktbetalning bank med Paypal (Visa, Mastercard, samt de 4 storbankerna)

3) Förskottsbetalning till bankgiro med bankgironummer: 506-9000

4) Kontant/Swish vid avhämtning. (Endast mailbeställning, läs mer nedan.)

Vid betalning med KREDITKORT (PAYSON / PAYPAL - VISA och MasterCard) slussas du till Payson's/Paypal's kortbetalning. När betalningen är genomförd slussas du tillbaka till fabby.se och får en bekräftelse på beställningen. Vill du inte betala med något av dessa har vi som alternativ FÖRSKOTTSBETALNING till bankgiro, då tar det 2-3 dagar innan vi kan se att betalningen är registrerad och varan skickas först därefter. För dig som bor i närheten av Stockholm - Åkersberga går det bra att hämta förbetalda varor och även om du hellre vill betala KONTANT/SWISH. Är du intresserad av att betala kontant eller med Swish måste du maila till info@fabby.se, och komma överens om vilka produkter du vill köpa och även tid för hämtning, eftersom vårt webshopsystem fn ej kan hantera detta. Produkterna reserveras då åt dig. 


*Betalning sker enkelt och säkert med Payson (Standardtext från Payson)

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. Alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson samarbetar med VISA, MasterCard och över en halv miljon svenskar använder idag Payson som har blivit en välkänd betalmetod på internet. 

 

Leveranstid

Med fri frakt delas lagervaror ut inom 2-4 dagar under vardagar efter inlämningsdagen, och i undantagsfall kan det ta uppemot 1 vecka.


Frakt 

Fri frakt gäller för alla beställningar om inget annat val har gjorts.

Har du valt att hämta varan från lagret kommer vi att maila dig och komma överens om datum och tid.

 

Ordernummer på beställningar

När du lägger en beställning skapas ett ordernummer i ditt konto i din profil. Behöver du komma i kontakt med oss så är alla dina ordernummer tillgängliga där.

Samt orderbekräftelsen skickas med ett mail när beställningen är klar.

Uppge den för eventuella kontakter med oss.

 

Ångerrätt

Är Du inte nöjd med något Du beställt har Du 14 dagars ångerrätt efter det att Du mottagit varan. Varan skall då vara obruten i sin förpackning och kunden står själv för returkostnader och skickas lämpligast som spårbart med posten.  

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Reklamationer

Har du erhållit en felaktig leverans ersätter vi Dig kostnadsfritt med en ny vara om den riktiga finns på lager, annars återbetalas inbetald summa.

Reklamationer på skador på varor godkänns normalt ej.

Har det uppkommit skada på varan vid transport måste du göra en reklamation direkt till logistikföretaget. Den returkostnad som uppkommer vid skadeärenden bekostar kunden alltid själv, samt fabby.se måste ha godkännt reklamationen via e-mail i samband med det. 

 

Tvist

Vid eventuell tvist följer alltid fabby.se allmänna reklamationsnämndens rekommendationer (ARN).

 

Övrigt

Vi lägger en reservation för slutförsäljning, skrivfel och prisförändringar.